Vår

v

Hej Hej!

Våren är här och med den också en uppdatering på
bloggen! jag är tillbaka...

När tussilago och snödroppar tränger sig
upp ur den kalla sträva jorden såhär års
vet de stackars blommorna nog inte om hur
mycket det betyder för oss människor...
Att se en grön liten växt efter all tung
blöt snö och ask grå vardag i flera månader
väcks vi åter till liv!
Jag har dessvärre inte sett så många
vårtecken i år, bara videung och de ser så
mysiga ut och mjuka och gosiga så det
är helt sjukt, men imogron ska jag
faktsikt ta mig ut och försöka se fler.
Några tranor har jag ju också sett
förresten.. just det.
Men det är väl föör skönt med vår!
Jag har verklgen behov av värmen
och solen och allt det andra som är vår.
Nystart är ett ord som kommer till mig,
vi börjar på nytt...

som tussilago och snödroppe!



Jag ska bada badtunna med mina jobbar
kompisar med respektive imorgon, lördag.
Det ska bli trevligt! Jag och Eddie har fixat
lite lekar som vi ska underhålla våra kära
gäster med.. Det ni!


Ha en go helg och ge er ut i våren!
Puss och kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0