Funderingar

Hej.

Vi har alla våra ryggsäckar.
Nu menar jag inte en vanlig ryggsäck i tyg,
utan bildligt talat. Jag har just nu en ganska lätt
sådan men så fort det känns lätt så tycker väl nån
där uppe eller där nere (eller vad man nu tror på)
att det är dags att fylla på med någon lite små
gnagigt igen.. man ska ju inte ha det för bra.

Åh, herregud! jag är så grymt pessemistisk.. jag vet.
Men jag tror att det är så.

Meningen är väl att man ska lära sig något hela tiden
genom att kämpa på och lösa problemen som uppstår
längs livets väg. Jag tror på ödet ibland. Inte när någon
dör i nån bilolycka eller så, men när man hinner med en
buss eller hittar en trisslott med vinst, eller blir dumpad
av nån idiot.. då tror jag på ödet. Hm. Hur hänger det ihop?
Att något sker av en slump, är det en ren tillfällighet? eller
är det något/någon som ser till att det som sker, sker?
Jag ska hålla mig gott med detta något/någon iaf.
Ifall att det är så som jag tro (hoppas!) att det är.
Då kanske den/det som bestämmer över hur allt ska gå ihop
är lite snällare mot mig och låter mig som av en slump
överleva en olycka istället för att avlida om det skulle hända!
Jag ramlade av min cykel igår! Skrapade upp mitt knä och gjorde
sönder mina goa tajts! det gjorde jätte ont och ett tag trodde
jag faktiskt att jag skulle brista ut i ill tjut, som ett litet barn hade gjort!
Undra om det där det hade med detta att göra?
Kanske var det ett tecken till mig att jag ska ta det lugnare?
Eller kraschade jag med cykel för att jag behövde ruskas om lite
och börja om? kanske tyckte den/det att jag förtjänade ett skrapsår
för att jag sagt nått taskigt till nån eller slarvat med nåt? hm.
jag ska börja skänka tankar upp till den/det som bestämmer och
tacka för att jag har det så bra.. så kanske jag bara får
vara med om sjukt bra saker istället. och önska massa goa grejer.
Så kanske den/det gillar mig hur mycket som helst och bara
fixar allt åt mig.
En snygg kille?! eller ett flashigt jobb, en grym
lägenhet i stockholm som är billig eller vad som helst som
är bra som jag vill ha.

Ja, den där ryggsäcken i början gled jag ifrån märkte jag.
och det kanske var bra, man ska nog inte tänka tillbaka för mycket
utan försöka leva mer i nuet och lämna gamla saker där de hör
hemma, om 3-4 år är det ändå inte nått jag kommer komma ihåg.
Då har det kommit nya saker i säcken.

Jag ska börja leva mer i nuet och tacka för allt bra jag har
och börja önska mig saker av den dära den/det som kanske
finns. Det blir kontentan av dagens inlägg. lite luddigt kanske
men jag hoppas ni fått lite att tänka på.
 

Det har varit en lång dag

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack tjejen för att du gjorde mig så fin. Du är grymmast! :)



Jag vet precis hur den där tunga ryggsäcken kan kännas. Livet är en bergodalbana som man aldrig vet om de går upp eller ner. Det är det som är tjusningen, att livets upp o ned gångar är dem vi lär av.



Puss!

2008-12-11 @ 09:27:14
URL: http://queenemmsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0